„Im Zentrum der erlebnispädagogischen Angebote steht die Erweiterung der Erfahrungsräume und -horizonte gerade auch durch die Ermöglichung von abenteuerlichen Formen des Handelns und die praktische Selbsttätigkeit. Der Abenteuerspielplatz ist eine besondere Form, solche Entwicklungs- und Lernprozesse bei den Kindern und Jugendlichen anzuregen und zu fördern.“
(Prehofer, 2005, 186)

D’Abenteuer Spillplaz (ASP) “Adventure @Lënster” huet déi éischten Kéier am Joer 2011 um Terrain “Am Brouch” zu Jonglënster statt fonnt. Säit 2013 bitt den 1ha groussen, aus verschiddenen Parzellen bestoenden Terrain “An Eechhëlz” am Bësch zu Jonglënster, een néien Standuert fir d’ASP. Den “Adventure @ Lënster” fënnt all zwee Joer am Wiessel mat der Kannerspill-Stad “Mini-Lënster”, am Kader vun den Summeraktivitéiten statt. D’Abenteuer Spillplaz gëtt vun der Lënster Päiperlék asbl. an Zesummenaarbecht mat der Gemeng Jonglënster organiséiert.

Den Site gestalt sech esou, dass d’sanitär Anlagen extern zur Verfügung gestalt ginn. Direkt niewent dem Terrain vum ASP kann en gepachten Gaart vun der Lënster Päiperlék asbl. wärend dem Projet mat benotzt ginn.

Den Adventure @ Lënster bitt een Kader, wou komplex Naturerfahrungen méiglech sinn. Iwwert d’Modelléierung an d’ofwiesslungsräich Gestaltung, ginn Bewegungsaktivitéiten (lafen, kloteren, sprangen, balancéieren , asw.) an déi sënnlech Visibilitéit (schmaachen, fillen, richen, taaschten, héieren, asw.) ugereegt,

D’ Natur bitt den Kanner an Jugendlechen eng onendlech Offer un Erfarungs-, Erliefnis- an Spillméiglechkeeten. Am Ëmgang mat der Natur erliewen an léieren d’Kanner an déi Jugendlech wichteg Prozesser vum Liewen (Wuesstem, Elementer, Changement, asw.)

Een domat verbonnt Ziel ass, d’Perséinlechkeets- an d’sozial Entwécklung vun den Kanner an Jugendlechen ze fuerderen. Dozou gehéiert Virwëtz, Mutt, Geschécklechkeet, Kreativitéit, Selbststännegkeet an Eegeninitiativ, kognitiv, emotional an motoresch Kompetenzen, léisungsorientéiert Denken, Verantwortungsbewosstsinn an Solidaritéit.

Duerch dat gemeinsaamt Sichen no Léisungen an duerch d’produktiv Zesummenaarbecht gëtt Mir-Gefill gestäerkt an eng positiv Gruppendynamik erliefbar. Den ASP soll een Kader duerstellen, wou Konflikter déi bei Eenzel- oder Gruppenaktivitéiten entstinn geléist kennen ginn. D’Betréier kucken, dass d’Fairness ënnert den Bedeelegten herrescht. D’Kanner kënnen des Léisungsvirschléi dann am Alldag ausprobéieren an asetzen.

Duerch Feelen vum Leeschtungsdrock wärend dem Projet kann d’Konkurrenz Verhalen ofgebaut an Kooperatiounsfäegkeet opgebaut ginn. Duerch Sich no Alliéierten wéi zum Beispill beim Hüttebau, gëtt d’Solidaritéit ugestrieft an d’Toleranzsfäegkeet geléiert. Een weidert Ziel vum ASP ass d’Fräiwëllegkeet an d’Participatioun vun den Kanner an Jugendlechen ze fuerderen. D’Kanner an d’Jugendlech sollen selwer täteg ginn an hier Fräizäit gestalten. Si bestëmmen hier Aktivitéiten selwer an entscheeden, ob si op Offeren vun den Betréier/innen aginn oder ob si selbstänneg / eleng oder zesummen mat aneren aktiv ginn wëllen.

Die Kinder spielen, experimentieren und lernen in Freiheit. Sie können z.B. selbstständig entscheiden, ob sie lieber allein sein wollen oder mit anderen in Aktion treten möchten. Sie können aber auch darüber entscheiden, wie lange sie mit jemandem spielen wollen. Auf diese Weise erfahren die Kinder, dass Freiheit und Selbstverantwortung, Anspruch und Mitverantwortung zusammengehören. Grundvoraussetzung aber, dass Kinder andere Kinder und Erwachsene respektieren, ist, dass sie ihre eigenen Bedürfnisse, Wünsche und Interessen kennen. Dies wiederum setzt voraus, dass sie sich dieser immer wieder gewahr sind und sie auch vor anderen artikulieren können.“ Kraus, 2003, 40

D’Kanner an d’Jugendlech sollen Verantwortung fir hiert Handelen entwéckelen, an dem si sech mam Projet “Adventure @ Lënster” identifizéieren, wat bedeit dass si an d’Entscheedungen an d’Organisatioun vum Projet agebonnen ginn.

Kinder wollen ernst genommen werden, ihre Meinung sollte eingeholt werden, ihre Ideen berücksichtigt werden. Schließlich ist es ihr Spielplatz.” Kraus, 2003, 47

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